CTR: що впливає на клікабельність та як підвищити її показник

CTR-показник
12
1
5
0
31.01.2025

Впровадження маркетингових кампаній є ефективним способом підвищення впізнаваності бренду та просування товарів або послуг. Після запуску реклами чи розсилки важливо оцінити їх результативність, щоб проаналізувати ефективність витрат, визначити сильні й слабкі сторони стратегії та вдосконалити її для майбутніх кампаній. Однією з метрик для визначення результативності є CTR — показник кліків на рекламне оголошення або посилання на сайт у пошуковій видачі.

Розберімося детальніше з особливостями цього показника: в чому його важливість, що впливає на його зростання та якою є формула CTR. Ми також з’ясуємо, який CTR вважається хорошим, щоб ви могли об’єктивно оцінювати результативність своїх рекламних кампаній.

Що таке CTR

Click-Through Rate (CTR) — це коефіцієнт клікабельності рекламних оголошень та вебсторінок у пошуковій видачі. Цей показник допомагає визначити, який контент на вашому ресурсі найбільше цікавить цільову аудиторію, що є корисним для розробки майбутнього контент-плану. Проте орієнтуватися лише на показник клікабельності не варто — повне розуміння успішності рекламної кампанії надасть відстеження всіх метрик ефективності.

CTR  є важливим індикатором успішності використання таких маркетингових інструментів, як Google Ads, SEO-оптимізація, таргетингова реклама, ремаркетинг тощо. Наприклад, якщо рекламне оголошення націлене на збільшення трафіку, то використання CTR допомагає оцінити ефективність його розміщення.

Як розрахувати показник CTR

Для розрахунку показника клікабельності скористайтесь наступною формулою: 

Приклад розрахунку показника CTR

CTR формула не вимагає складних обчислень, оскільки це просте співвідношення між кількістю кліків на рекламне оголошення та кількістю його показів. Ці дані можна знайти у кабінеті рекламної платформи, яку ви використовуєте.

Наприклад. Рекламне оголошення школи англійської мови в пошуковій видачі побачило 1500 користувачів, а за посиланням перейшло 97. Розрахунок виглядатиме так:

CTR формула

Яким повинен бути показник CTR

Єдиної “класифікації успішності” для CTR не існує, адже цей показник індивідуальний для кожної ніші, індустрії, організації та аудиторії. Наприклад, для компаній, бренд яких ще не має високої популярності, хороший CTR зазвичай становить 10-12%. Для брендів з уже сформованою репутацією клікабельність повинна бути вдвічі більшою, і успішним вважається показник 20-30%.

Розгляньмо середні значення клікабельності у різних типах рекламних кампаній:

  • Пошукова реклама. Клікабельність у пошуковій системі залежить від позиції сайту: чим вона вище, тим більше трафіку отримає сайт. Хорошим показником для пошукової реклами є діапазон 1-5%, однак у висококонкурентних нішах навіть значення в 1-2% може бути хорошим результатом.
  • Контекстно-медійна мережа. У контекстно-медійній мережі показники CTR зазвичай нижчі, оскільки реклама показується лише за конкретними пошуковими запитами користувачів. Нормальним вважається діапазон 0,5-2%. Однак все залежить від конкуренції, тому в деяких випадках навіть 0,1% може бути достатнім.
  • Google Ads. Контекстна реклама є однією з найпопулярніших, після її впровадження CTR може досягати від 5% до 15%. Рекламні оголошення, що набирають лише 2% зазвичай вважаються нерезультативними, однак наголошуємо, що це не стосується висококонкурентних ніш. Детальніше про контекстну рекламу можна дізнатися тут.
  • E-mail розсилки. Для e-mail розсилок середній успішний показник — від 2% і вище. Високий CTR свідчить про вдало створену розсилку, що відповідає інтересам вашої аудиторії. Оцінюючи свої показники, найкраще орієнтуватися на метрики попередніх кампаній, наприклад, якщо показник з 1% зріс до 3% — кампанія пройшла успішно. 
  • Таргетована реклама. Середній показник успішності реклами у соціальних мережах складає 1-2%. Однак це залежить від типу рекламного оголошення та цільової аудиторії. Наприклад, для вузько сегментованих ніш клікабельність може сягати 25%, а для реклами дорогих товарів, які мають меншу кількість зацікавленої аудиторії, навіть 0,5% буде хорошим результатом.
  • YouTube. Платна реклама на YouTube може принести 0,5% клікабельності й вище, залежно від точності визначення цільової аудиторії. Кліки також можна отримати, якщо ваше відео потрапить до органічних рекомендацій, тут CTR вищий — від 4% до 5%. Така різниця обумовлена більшою релевантністю контенту до інтересів користувачів.

Зауважимо, що важливо орієнтуватися не лише на середні показники, а й на результати ваших власних маркетингових кампаній. Якщо клікабельність нової реклами зростає, ви на правильному шляху — продовжуйте розвивати цю стратегію та створювати нові маркетингові оголошення, спираючись на ваші власні метрики успішності.

Що впливає на клікабельність

Основними факторами, які впливають на показник клікабельності є:

  • Ніша. У різних сферах діяльності показник CTR має своє середнє значення. Наприклад, за даними дослідження від Wordstream середній рейтинг кліків у сфері промислових послуг — 2,61%, а в автомобільному бізнесі — 4%.
  • Місце розташування оголошення. Звичне місце розташування реклами — права частина сайту, тому побачивши там оголошення, люди часто не звертають на них уваги. Розміщення оголошення в першій частині сайту або поряд з основним контентом привертає більше уваги й краще збирає кліки. 
  • Релевантність запитам цільової аудиторії. Додавання ключових слів допомагає залучити користувачів, які зацікавлені у вашій пропозиції. Тому варто подбати, щоб перелік ключових фраз відповідав їх пошуковим запитам. 
  • Зміст. Негативні фрази у змісті оголошення можуть викликати недовіру і відштовхнути потенційного клієнта. Створюйте текст, що відповідає стилю спілкування вашої цільової аудиторії, це дозволить бренду побудувати лояльність у користувачів.
  • Вид реклами. Існують різноманітні рекламні кампанії: медійні, контекстні, пошукові тощо. Середній показник клікабельності у цих маркетингових стратегіях різний, тому показник, що для вашої кампанії є хорошим, для іншої може виявитися недостатнім.

Чому показник CTR важливий?

Показник клікабельності дозволяє оцінити результативність рекламної кампанії та вдосконалити її для своїх користувачів. Аналізуючи цей показник, ви можете визначити, які маркетингові рішення найкраще підходять для залучення вашої цільової аудиторії. 

Наприклад, змінивши заголовок контекстної реклами, ви можете проаналізувати CTR, порівняти його з показником попередніх оголошень та зрозуміти, чи підходить вам такий стиль комунікації. Показник клікабельності дає можливість експериментувати з рекламними оголошеннями, змінюючи їх зміст, вигляд, заклик до дії та розміщення, щоб обрати найефективніший варіант.

Клікабельність також позитивно впливає на ранжування у пошуковій системі, адже високий показник CTR свідчить про те, що вебсторінка відповідає потребам аудиторії й повинна займати перші позиції у пошуковій видачі.

Як підвищити коефіцієнт CTR 

Високий показник CTR позитивно впливає на ефективність маркетингових кампаній, зокрема дозволяє покращити пошукову оптимізацію, залучити більше трафіку, знизити вартість за клік у PPC-рекламі тощо. Тому варто працювати над підвищенням цього показника, щоб рекламні кампанії досягали бажаної результативності. 

Пропонуємо переглянути перелік порад щодо збільшення показника клікабельності:

  • Додавайте заклик до дії. Це допоможе спонукати користувача перейти за посиланням і детальніше ознайомитись з вашою пропозицією. Наприклад, якщо ваші покупці схильні до імпульсивних рішень, можна використати фразу “Акція діє до кінця дня!”. Однак важливо, щоб заклик відповідав настрою аудиторії та етапу вирви продажів, на якому знаходиться покупець. Повідомлення на кшталт "Замовляйте просто зараз!” можуть здатися нав’язливими й відштовхнути клієнта, який недостатньо ознайомлений з пропозицією.
  • Сегментуйте цільову аудиторію. Комунікація повинна відповідати інтересам, потребам та іншим характеристикам вашої цільової аудиторії. Сегментація дозволяє персоналізувати листи й оголошення та покращити відношення клієнтів до бренду. Спробуйте змінити стиль своїх оголошень та прослідкуйте, як це впливає на показники клікабельності. 
  • Додайте ключові слова до заголовка та опису оголошення. Це допоможе налаштувати його покази лише для релевантної аудиторії. Також не забувайте про перелік “мінус-слів”, які виключають показ оголошення при певних запитах. Наприклад, якщо ви рекламуєте спортивні знаряддя, мінус-словами можуть бути: “б/в” — запит на купівлю вживаних речей, який не відповідає вашій концепції, “ремонт” —  запит, який потрібно додати в перелік, якщо ви не спеціалізуєтесь на ремонті спортивного обладнання.
  • Працюйте над якістю тексту в рекламних оголошеннях. Пишіть зрозумілою для користувача мовою та чітко описуйте особливості вашої пропозиції. Це дозволить привернути увагу користувача та заручитись його довірою.
  • Додавайте цифри до заголовків та тексту. Це привертає увагу користувача і збільшує бажання взаємодіяти з оголошенням. Наприклад, можете використати такі конструкції: “знижки до -70%”, “топ-5”, “1+1=3”.

Експериментуйте зі своїми рекламними оголошеннями, слідкуйте за зміною показників клікабельності та обирайте варіанти, які збирають найбільше охоплень.

Чому показник CTR для показів може бути низьким

Створюючи маркетингову кампанію, кожен підприємець сподівається на великий інтерес з боку аудиторії. Однак деякі помилки під час впровадження реклами можуть завадити досягненню бажаного успіху та призвести до фінансових втрат. Чому так стається? Розгляньмо поширені помилки:

Неправильно підібрана цільова аудиторія. Варто ретельно визначити портрет потенційного клієнта, щоб зрозуміти, на кого націлена ваша пропозиція. Якщо ви продаєте книги для дітей, а вашу рекламу бачать дорослі, що цікавляться трилерами, ви не отримаєте високої клікабельності. 

Відсутня унікальність торгової пропозиції. Щоб клієнти обрали вас серед низки конкурентів, необхідно визначити, що нового ви можете їм запропонувати. Наприклад, надайте безкоштовну доставку, персональну знижку, купони та промокоди або щось ексклюзивне, чого немає у ваших конкурентів.

Непривабливе оголошення. В епоху перенасичення цифровою рекламою, увага користувачів дещо розсіяна, тому пам’ятайте, що у вас є близько 2-3 секунд, щоб зацікавити їх своїм оголошенням. Покращуйте текст і візуальне оформлення, додавайте інтерактивні елементи та заклики до дії, це допоможе затримати увагу користувача.

Підсумуємо

CTR — це одна з ключових метрик оцінки результативності рекламних кампаній. Високий показник CTR допомагає покращити пошукову оптимізацію, знизити вартість за клік (PPC) та збільшити трафік на вашому сайті. Відстежуйте середні показники клікабельності в різних маркетингових кампаніях, щоб визначити, яка стратегія найбільш ефективна для вашої пропозиції. Експериментуйте з оголошеннями, їх змістом і розміщенням, аби покращити CTR та досягти кращої взаємодії з аудиторією.

Професійний автор

Анастасія Сакса, як досвідчена авторка статтей, розкриває цікаві для аудиторії теми. Ретельні дослідження та експертний підхід дозволяють їй створювати оригінальні тексти, які відповідають на всі питання читачів.
Поділіться своїми думками в коментарях нижче!