Що таке Google Ads і як він працює?

Що таке Google Ads
5
1
5
0
02.01.2025

Якщо ви часто запитуєте себе: “Як привернути увагу користувачів до свого вебсайту?”, у нас є відповідь! Вам варто звернутись до інструменту просування Google Ads. У пошуковій системі Google понад 25% користувачів натискають на перше посилання у видачі, тому AdWords є ефективним методом збільшення трафіку вашого сайту.

Гугл Адс поєднує в собі ряд інструментів для розміщення, відстеження та аналізу рекламних кампаній. Завдяки цьому підприємці створюють успішні рекламні стратегії, ґрунтуючись на аналітиці ефективності попередніх оголошень. Що таке Google Ads і як він допомагає розвитку бізнесу? Розберімося разом!

Значок додатка Google Ads

Що таке Google Ads?

Google Ads — це сервіс, що надає інструменти для розміщення контекстної реклами в пошуковій видачі, мобільних додатках, на партнерських сайтах тощо. Рекламна кампанія створюється на основі набору ключових слів, які обирають рекламодавці, щоб їхні оголошення з’являлись за релевантними запитами користувачів.

Сервіс Гугл Адс — це рекламний сервіс, що працює за моделлю PPC (Pay-Per-Click), тобто передбачає оплату за кожен клік на оголошення. Завдяки цій моделі ви можете створювати якісну аналітику, відстежуючи кількість кліків, показники конверсії та загальні витрати.

Звичайне посилання у пошукових результатах майже не відрізняється від рекламного. Єдина його особливість — це слово “Реклама” над оголошенням. Такі посилання завжди розміщуються на початку сторінки результатів пошуку.

Як працює Google Ads

Коли користувач вводить запит у пошукову систему, який відповідає набору ключових слів, обраних рекламодавцем, він побачить його рекламне оголошення у видачі. Але як це працює з боку Google Ads? Розгляньмо детальніше кожен етап:

Аукціон

Нерідко між рекламодавцями виникає конкуренція за показ рекламних оголошень, що містять однакові ключові слова. Щоб визначити, чиє посилання відображатиметься першим Гугл Адс керується наступним алгоритмом:

  1. Підбір рекламних оголошень, що є релевантними запиту користувача.
  2. Відбір невідповідних посилань (наприклад, орієнтованих на іншу цільову аудиторію або країну).
  3. Ранжування за якістю оголошення, цільової сторінки та самого сайту.
  4. Визначення позиції оголошення у видачі відповідно до його показників якості (сайти з найвищими показниками отримують перші позиції).

Всі ці етапи виконуються пошуковою системою за частку секунди, або навіть швидше.

Ранжування за якістю

Сервіс Google Ads створює рейтинг пошукових оголошень на основі таких факторів:

  • Ставка;
  • Якість цільової сторінки та сайту загалом;
  • Ранжування відносно конкурентних оголошень;
  • Якість рекламного оголошення та його відповідність вимогам Google;
  • Релевантність рекламного оголошення запиту користувача;
  • Додаткові елементи, присутні в контекстному оголошенні.

З цього можна зробити висновок, що вища ставка порівняно з конкурентом не гарантує першої позиції у пошукових результатах. Важливо працювати над якістю сайту й цільової сторінки, а також розробляти професійні рекламні кампанії.

Ставка

Як ми вже згадували, Google Ads зазвичай використовує модель продажів PPC. Тому ставка ads — це ціна, яку готовий платити підприємець за один клік на своє оголошення. Ставки класифікують за двома стратегіями: ручними та автоматичними.

  1. Ручні ставки. Це самостійно встановлена рекламодавцем ціна за клік, перегляд тощо.
  2. Автоматичні ставки. За цієї стратегії Google автоматично визначає ставку, спираючись на такі фактори як якість оголошення, рівень конкуренції тощо. Для автоматичного визначення ставки використовуються стандартні алгоритми пошукової системи.

Аудиторний таргетинг

Таргетинг — це визначення цільової аудиторії, на яку націлений показ ваших PPC-оголошень. Чітке визначення ваших потенційних покупців допоможе покращити якість трафіку. На основі накопиченої інформації ви зможете взаємодіяти з попередніми клієнтами або залучати нових зі схожими інтересами.

Ключові слова

Ключові слова є важливою частиною будь-якої контекстної реклами. При відборі пошукових термінів вам необхідно ретельно проаналізувати товари та послуги, які ви пропонуєте аудиторії. Відповідно до цього підібрати ключові слова, які відповідають потребам користувачів. Наприклад, якщо ви займаєтесь продажем декоративної косметики, то ключовими словами можуть бути: “декоративна косметика”, “матові помади” або “косметика з SPF”.

Необхідно також налаштувати перелік мінус-слів, які виключають появу вашого рекламного оголошення при певних пошукових запитах, що мають схоже значення, але не відповідають вашій пропозиції. 

Типи рекламних оголошень в Google Ads

Розглянемо найпопулярніші типи рекламних кампаній, які пропонує Google Ads:

Пошукові кампанії

Це текстові оголошення в результатах пошуку, які відображаються для відповідних запитів. Завдяки такій рекламі ви можете підвищити видимість вашого сайту, адже він з’являтиметься першим у пошуковій видачі. Пошукові кампанії є найпопулярнішими, оскільки допомагають швидко та ефективно покращити трафік, знайти цільову аудиторію та збільшити кількість продажів.

Зразок пошукової реклами

Медійні кампанії

Розміщуйте свої рекламні оголошення на різноманітних ресурсах Google. Це можуть бути партнерські сайти (наприклад, YouTube) або мобільні додатки (наприклад, Google Maps), аудиторія яких може бути зацікавлена у вашому продукті. Розмістити можна будь-який різновид рекламних оголошень, такі як текстові, відео або графічні. Медійні рекламні кампанії привертають увагу та спонукають користувачів до виконання релевантних дій.

Приклад реклами на сайті

Відеокампанії

Відеокампанії передбачають розміщення рекламних відео на YouTube, у мобільних додатках та інших вебсайтах. Це ефективний рекламний інструмент, адже він одразу привертає увагу користувача та залучає до взаємодії з оголошенням завдяки своїй інтерактивності. Сегментація глядачів рекламного оголошення за їх розташуванням, інтересами, часом та ключовими словами допоможе залучати лише лояльну та зацікавлену аудиторію.

Приклад відеокампанії

Кампанії для додатків

Ці оголошення спрямовані на рекламу мобільних застосунків на різноманітних ресурсах Google, таких як пошукова видача, партнерські сайти (Google Play, YouTube) тощо. Переваги цієї кампанії полягають у можливості охопити ширшу аудиторію завдяки різним каналам і способам розміщення реклами. Реклама додатків здатна підлаштовуватись під характеристики аудиторії, такі як поведінкові дані, уподобання та демографічні показники.

Приклад кампанії мобільного додатка

Торгові кампанії

Торгові кампанії — це оголошення, що рекламують товари або каталоги продуктів у пошуковій видачі та вкладці “Google Покупки”. Така контекстна реклама підходить як для великих бізнесів, які пропонують широкий асортимент товарів, так і для локальних підприємців, які здійснюють продаж товарів у фізичних магазинах. В оголошенні повинні міститись фото товару, його назва та вартість.

Приклад торгової кампанії

Цілі контекстної реклами від Google

Найчастіше підприємці використовують Гугл рекламу з такими комерційними цілями:

  • Знайомство з брендом. Перша та найголовніша ціль рекламодавців — ознайомлення користувачів з назвою бренду, а також з пропонованими товарами та послугами.
  • Виконання цільової дії. Ви можете створити контекстну рекламу, щоб користувачі залишали свої контактні дані, переходили за посиланнями, заповняли форми тощо. Варто зазначити, що оплата не знімається з рекламодавця, якщо користувач, що перейшов за посиланням, не виконав жодної цільової дії.
  • Залучення трафіку. Якщо ваша ціль полягає у збільшенні трафіку на вашому вебсайті, вам слід націлитись на кількість кліків по вашому рекламному оголошенню. 

Переваги Google реклами

Реклама від Google надає низку переваг у своєму впровадженні, які дозволяють створити ефективну рекламну кампанію. Серед основних:

  • Оплата лише за результат. Оскільки Google працює за моделлю продажів Pay-per-Click, це дозволяє підприємцям сплачувати лише за тих користувачів, які проявили певну взаємодію з цільовою сторінкою. Рекламодавець може також встановити обмеження на бюджет і контролювати свої витрати.
  • Сегментація аудиторії. У Гугл Адс є функція налаштування показів вашого оголошення для аудиторії, що розташована в певному регіоні, місті або країні. Ця функція є зручною для локальних бізнесів, наприклад, салонів краси, адже коли користувач вводить запит “записатись на вечірній макіяж” першим у його видачі є салон з найближчим розташуванням.
  • Зручна аналітика. Ви можете відстежувати різні показники, такі як кількість кліків, їх вартість, окупність вкладень, ключові слова, за якими перейшла більша кількість користувачів. Це є важливою перевагою реклами від Google, адже жодна офлайн-реклама не надасть такої аналітики.
  • Велика кількість інструментів для налаштування. Сервіс дозволяє розміщувати різноманітні текстові, медійні, товарні та відео оголошення. Кожен рекламний блок налаштовується під аудиторію, місце, дату та час, тому оголошення показуються лише релевантній аудиторії.
  • Різноманітні типи реклами. Google пропонує різні майданчики для розміщення рекламних банерів, які не обмежуються лише пошуковою видачею. Це дозволяє направити оголошення на ту аудиторію, яка найбільше зацікавлена у вашій пропозиції. 

Недоліки рекламної кампанії від Google

Попри всі наведені вище переваги, цей метод просування має певні недоліки, що характеризуються такими аспектами:

  • Велика конкуренція. Google — найпопулярніша пошукова система, якою користується понад 90% користувачів інтернету. Тому конкуренція існує в будь-якій ніші, що спричиняє зростання вартості за клік, адже компанії намагаються вибитись на передові позиції в аукціоні та ставлять вищі ставки.
  • Складний для новачків. Самостійний запуск контекстної реклами можливий лише в нішах з низькою конкуренцією. Якщо ваша галузь має велику популярність, варто скористатись послугами PPC-спеціаліста, щоб вкладені кошти принесли бажані результати. 
  • Необхідність постійного вдосконалення рекламної стратегії. Впровадження рекламних оголошень через Гугл Адс не може обійтись без подальшого супроводу та оновлень контенту. Необхідно слідкувати за аналітикою, додавати нові мінус-слова та експериментувати з вмістом оголошення, щоб мати постійний трафік і прибуток.

Підіб’ємо підсумки

Google Ads — це багатофункціональний ресурс, що дозволяє бізнесам ефективно рекламувати свої товари та послуги. Обирайте будь-який з запропонованих каналів просування та визначайте характеристики аудиторії, яка бачитиме рекламне оголошення. Не переймайтесь про результативність рекламної кампанії, адже завдяки ретельно підібраним ключовим словам вашу пропозицію побачить лише зацікавлена аудиторія.

Залежно від особливостей продукту визначте рекламну кампанію серед переліку запропонованих у Google Ads. Основними кампаніями є: пошукові, відео, медійні, торгові та кампанії для мобільних додатків. Кожен рекламний метод має свої особливості впровадження, які здатні задовольнити потреби будь-якого підприємця. 

Перед впровадженням контекстної реклами від Google Ads необхідно зрозуміти, що вона потребує певних маркетингових знань, особливо якщо ваша ніша конкурентна. Тож радимо звернутись до PPC-спеціаліста, щоб досягати збільшення продажів і покращення трафіку вже сьогодні!

Професійний автор

Анастасія Сакса, як досвідчена авторка статтей, розкриває цікаві для аудиторії теми. Ретельні дослідження та експертний підхід дозволяють їй створювати оригінальні тексти, які відповідають на всі питання читачів.
Поділіться своїми думками в коментарях нижче!