З кожним роком прибутки від онлайн-продажів помітно зростають. Попри нестабільну економічну ситуацію, обумовлену повномасштабним вторгненням, українці продовжують жити, купувати товари та відкривати бізнеси. За даними Gradus, близько 87% українців вважають, що купувати онлайн — легко, а понад 36% обирають виключно інтернет-шопінг. Тому виведення бізнесу в онлайн стає необхідністю для підприємців, котрі прагнуть збільшити кількість продажів.

Онлайн-торгівля відкриває безліч можливостей для власників бізнесів, зокрема охоплення ширшої цільової аудиторії, зниження фінансових витрат, можливість автоматизації процесів та гнучкість у маркетингових стратегіях. Створення інтернет-магазину — це складний та тривалий процес, проте ми допоможемо його спростити, запропонувавши найперспективніші ідеї для інтернет-магазину.
Як вибрати нішу для інтернет-магазину
Вибір ніші для інтернет-магазину — це відповідальний етап, від якого залежить подальший розвиток, розширення асортименту, рівень конкуренції та прибутковість вашого бізнесу. Обираючи, який інтернет-магазин відкрити, варто звернути увагу на такі аспекти:
- Особисті уподобання. Якщо вас цікавить певна сфера діяльності, спробуйте її монетизувати. Вам буде легше розвиватись у ніші, яку ви добре знаєте і в якій маєте досвід. Наприклад, якщо ви займаєтесь хендмейдом, можете створювати прикраси ручної роботи або в’язати іграшки на замовлення.
- Конкуренція. Товари поділяються на дві категорії за рівнем конкуренції: “червоний океан” і “блакитний океан”. “Червоний океан” — це ринок товарів, що завжди мають попит і високу конкуренцію, тому продавцеві у цій ніші важливо подбати про унікальність своєї пропозиції. “Блакитний океан”, навпаки, містить товари з унікальними характеристиками, цільову аудиторію яких потрібно шукати.
- Попит. Обраний товар має викликати інтерес в аудиторії. Якщо товар не привертає увагу, спробуйте зацікавити потенційних клієнтів іншими методами: створюйте рекламні кампанії, співпрацюйте з блогерами, розробляйте привабливі пропозиції, наприклад, акції типу "1+1=3".
- Масштабованість. Оцініть можливості розвитку ніші та актуальність товару в майбутньому. Відповідно до цього, оберіть універсальну назву для інтернет-магазину, яка в майбутньому дозволить розширити асортимент або вийти на нові регіони.
- Маржинальність. Звертайте увагу на різницю між закупівельною ціною товару та ціною його продажу. Збут різних товарів потребує різних стратегій: можна продавати великий обсяг товару з низькою маржинальністю або менший обсяг — з високою. Наприклад, можна закуповувати годинники за 800 гривень і продавати за 1250, або продавати ліхтарики за 50 гривень, купуючи їх по 40.
- Сезонність. Попит на деякі товари змінюється залежно від пори року. Це важливо враховувати при розробці бізнес-стратегії. Наприклад, генератори, павербанки та ліхтарики мають більший попит узимку, а купальники, панами й сонцезахисні окуляри — влітку. Продумайте, як ви будете діяти в "несезон" — продавати товар зі знижками чи замінювати його іншими продуктами.
- Модель торгівлі. Визначте, за якою схемою ви продаватимете товар: винайматимете склад для зберігання чи скористаєтесь дропшипінговою моделлю продажів. Дропшипінг передбачає посередництво між постачальником і кінцевим споживачем, що є бюджетним варіантом, адже не потребує витрат на логістичні процеси та оренду складу. Проте варто бути обережним, обираючи цю модель для продажу дорогих товарів, оскільки є ризик натрапити на недобросовісних постачальників, які можуть відправляти клієнтам браковану продукцію.
Відстеження популярності товару
Світ електронної комерції не стоїть на місці: одні тренди замінюють інші, сезон певних товарів закінчується, а деякі взагалі перестають бути актуальними. Щоб залишатись в тренді, відстежувати та прогнозувати популярність ніш звертайтеся до таких джерел:
- Google Trends. Цей сервіс дозволяє аналізувати та прогнозувати популярність пошукових запитів. Він надає можливість фільтрувати статистику за часом, категоріями та регіонами, що робить аналіз більш точним і якісним. Google Trends також надає до вільного ознайомлення останні найпопулярніші запити користувачів, допомагаючи орієнтуватись в актуальних темах, які цікавлять аудиторію.
- Маркетплейси. На таких платформах як Olx, Prom та Bigl можна переглянути списки товарів із найвищими продажами. Такі підбірки допомагають краще розуміти потреби аудиторії та можуть надихнути на створення власної ідеї для інтернет-магазину.
- Актуальні дослідження. Пошук аналітичних досліджень, проведених іншими компаніями, є цінним ресурсом. Наприклад, аналіз популярності товарів у різних категоріях і прогнози на наступний рік можна знайти в матеріалах Promodo, Statista, Gradus та інших відкритих інтернет-ресурсах.
Аналіз популярності товарів важливий для підприємців, адже допомагає розуміти актуальні потреби клієнтів, визначати необхідність у рекламних кампаніях, керувати асортиментом товарів і будувати прогнози щодо майбутніх тенденцій. Про найпопулярніші товари для онлайн-продажів, ми детальніше розповіли у цій статті.
Побутові товари
Товари для побуту завжди мають попит, оскільки потрібні людям для задоволення базових побутових потреб. Ця ніша охоплює широкий спектр продукції — від столів до пральних машин, тому ви зможете знайти щось для вашого бізнесу. Однією з переваг є можливість почати з вузькоспеціалізованих товарів і поступово розширювати асортимент. Наприклад, можна стартувати з продажу килимів, а згодом додати до асортименту подушки, пральні порошки, дзеркала та рушники.
Побутова хімія
Згідно з дослідженнями Gradus, 17% покупців регулярно витрачають кошти на побутову хімію. Ця ніша прибуткова, адже пральні порошки, креми для чищення поверхонь, гелі для миття посуду та інші хімічні засоби необхідні кожному для підтримання чистоти в оселі. Початкові вкладення в цю сферу невеликі, оскільки закупівельна вартість продукції є доступною.
Меблі
Облаштування житла завжди залишається актуальним, тому попит на столи, шафи, комоди дивани та ліжка є постійним. Меблі не мають сезонності, тому вам не доведеться будувати запасний план на “несезон”, а ваш прибуток буде постійним.
Текстильні товари
Текстильні товари — це продукція виготовлена з бавовняних, лляних, синтетичних, штучних та інших тканин. Вони можуть використовуватись як у повсякденному використанні (як-от рушники для ванної), так і для декоративної (наволочки на подушки, скатертини).
Основна цільова аудиторія — жінки, які цікавляться постільною білизною, пледами, покривалами, кухонними рушниками тощо. Інтереси та потреби аудиторії в сегменті текстилю досить різноманітні, тому можливе швидке розширення асортименту. Наприклад, маючи свою зацікавлену аудиторію, можна впровадити нові види тканин або цікаві дизайнерські рішення, як-от новорічна білизна чи мармурові штори.
Побутова техніка
Попит на побутову техніку у пошукових системах залишається високим, проте новачкам у сфері онлайн-торгівлі буде непросто конкурувати, оскільки покупці переважно обирають великі торгові марки. Якщо ви вирішите розвиватись у цій прибутковій галузі, рекомендуємо почати з дрібної техніки, на кшталт міксерів, блендерів, мікрохвильовок та прасок.
Ця ніша висококонкурентна, тому щоб клієнти обрали вас серед низки конкурентів спробуйте встановити нижчу вартість товару, запропонувати безкоштовну доставку чи персональні знижки.
Повсякденні товари
Ніша продуктів повсякденного використання охоплює велику кількість товарів зі сформованою цільовою аудиторією. Однак, де є стабільний попит — завжди з'являються нові пропозиції підприємців, тому новачкові буде важко здобути прихильність, адже більшість покупців надають перевагу перевіреним продавцям.
Для успішної роботи в цій ніші важливо розвивати прихильне ставлення до свого бренду через унікальні торгові пропозиції, знижки, програми лояльності та якісні консультації. Розгляньте можливість розпочати онлайн-торгівлю за допомогою дропшипінгової моделі, це допоможе заощадити на оренді складського приміщення, закупівлі товарів та логістиці. Згодом, коли бізнес зросте, можна впровадити власний склад для більшого контролю процесів та швидшої відправки замовлень.
Продовольчі товари
За статистикою ПриватБанку, українці витрачають близько 46% доходу на харчові продукти, що цілком зрозуміло, адже їжа є базовою потребою людського організму. Недоліком цієї ніші є конкуренція не лише з боку інших інтернет-магазинів, але й гігантів продовольчої торгівлі, таких як Metro, АТБ, Грош, Сільпо та Novus. Тому важливо ретельно визначити свою цільову аудиторію для ефективності маркетингових кампаній.
Серед популярних товарів харчування можемо виділити каву та чай, які є улюбленими напоями більшої частини населення. Однак, як і в інших сферах, потрібно постійно стежити за трендами, щоб керувати обсягами складу та планувати майбутні рекламні кампанії. Наведемо приклад, у 2022 році неочікувано зросла популярність матчі — різновиду японського чаю, однак після піку своєї популярності попит почав так само стрімко знижуватись, дійшовши до майже нульового рівня.
Мобільні девайси та аксесуари
Мобільна техніка та аксесуари — одна з найбільш стабільних ніш для бізнесу. Найпоширенішою залишається техніка брендів Apple, Samsung, Xiaomi, Huawei та Google Pixel. Водночас мобільні телефони не мають високої маржинальності, ви не зможете зробити націнку більшу за 5-10%, адже покупці віддають перевагу продавцям з меншою ціною.
Однак заробіток можна отримати з продажу чохлів, навушників, захисного скла, мікрофонів, клавіатур, мишок, зарядних пристроїв та іншої техніки, націнка якої може становити 50-200%. Ще однією ідеєю для заробітку у цій ніші є співпраця з сервісними центрами, де ви отримуватимете відсоток за передану техніку для ремонту.
Одяг та взуття
Купувати одяг та взуття онлайн це перш за все зручно, адже люди можуть переглянути асортимент і обрати найкращий варіант, не виходячи з дому. Попри велику кількість конкурентів, легко розвинути впізнаваність бренду через унікальний асортимент, співпрацю з інфлюенсерамита спеціальні пропозиції.
Продаж одягу та взуття найкраще підходить для дропшиперів, яким необхідно лише надіслати постачальнику контактні дані клієнта і він сам зробить всю роботу. Однак варто ретельно обрати свого постачальника, щоб не підривати довіру пошкодженим чи невідповідним заявленому опису товаром.
Косметика та засоби особистої гігієни
Продаж косметичних засобів може бути прибутковою галуззю, попри високу конкуренцію. Привабити своїх клієнтів можна шляхом пропозиції широкого асортименту або його унікальних особливостей, таких як:
- Наявність SPF у складі;
- Виробництво з натуральних інгредієнтів;
- Cruelty-free (відсутність тестування на тваринах);
- Веганський склад;
- Ексклюзивні продукти з інших країн (наприклад, Японії, Кореї, Франції);
- Продукція для різних потреб (декоративна косметика, шампуні, парфуми).
Більшою частиною цільової аудиторії косметики є жінки, але засоби особистої гігієни потрібні всім. Тому створюйте рекламні стратегії орієнтуючись на потреби вашої аудиторії, і розвивайте свій бренд, щоб залучати нових покупців.
Товари для дітей
Онлайн-магазини дитячих товарів завжди будуть мати попит, адже заклопотаним батькам легше купувати онлайн, аніж у фізичних магазинах. Діти швидко ростуть, тому кожних кілька місяців може знадобитись новий одяг, іграшки, коляски, засоби гігієни, меблі, текстиль тощо. Разом з тим, батьки не готові заощаджувати на своїх дітях, тому ця ніша може бути досить прибутковою.
Зоотовари
З 2021 року обсяги продажів у цій категорії зросли на 51%, крім того, з початку повномасштабного вторгнення її популярність не втратилась, а навіть збільшилась! Це пояснюється кількістю тварин, яких було евакуйовано з зон бойових дій, а також потребою в переносках, для безпечного та комфортного перебування улюбленців в укриттях.
Здебільшого власники тварин обирають один бренд корму, та щоразу до нього повертаються. Щоб заволодіти цільовою аудиторією певного продукту спробуйте знайти його постачальника і почати продажі. Ринок зоотоварів дуже різноманітний, тому ви точно знайдете що унікального запропонувати своїм клієнтам. Розгляньте перспективи продажу таких товарів: акваріуми, повідці, переноски, іграшки, аксесуари, лежанки, нашийники, лотки, наповнювачі та клітки.
Нішевий інтернет-магазин
Продаж популярних товарів — це прибутковий бізнес, але конкуренція з великими торговими марками може бути нестерпною. Що робити в такому випадку? Перейдімо до огляду товарів з “блакитного океану”, які є новими на ринку і ще не здобули значної популярності серед споживачів. Завдяки унікальній пропозиції, що створює цінність для клієнтів, можна побудувати власну базу лояльних клієнтів, які будуть повертатись знову і знову.
Перевагою таких ніш є можливість прояву своєї творчості. Наприклад, ви можете займатись реставрацією вінтажних меблів, в’язанням дитячих іграшок або іншою діяльністю, яка дозволяє реалізувати креативний потенціал. Унікальність нішевих інтернет-магазинів полягає також у можливості встановлення власної цінової категорії, адже конкуренція тут мінімальна.
Екотовари
Суспільні організації все більше наголошують на необхідності купувати товари багаторазового використання: шопери, соломинки, горнятка, пляшки, менструальні чаші тощо. Також все більше набирають обертів товари органічного походження, які не несуть шкоди довкіллю. Серед них: мочалки з люфи, бамбукові зубні щітки, натуральна косметика, вощанки для зберігання продуктів і багато іншого.
Люди стають більш усвідомленими, і тренд на екологічно чисті товари стабільно зростатиме. Щоб не розпилювати ресурси на все підряд, ви можете обрати для себе вузькоспрямовану діяльність, наприклад, виготовлення натурального мила, яке є безпечним як для людини, так і для навколишнього середовища.
Хендмейд
Будь-яке хобі можна монетизувати, зокрема й створення речей своїми руками. Уявімо, що ви займаєтесь плетінням прикрас з бісеру. У такому випадку у вас є товар, який ви можете продавати, формуючи ціну, враховуючи використані матеріали та час, витрачений на виготовлення. Додатково можна робити індивідуальні замовлення, створювати курси з плетіння для новачків та вести особистий блог. Це дозволить не тільки отримати додатковий прибуток, а й розширити аудиторію, яка цікавиться вашою діяльністю.
Суперфуд
Попит на органічні харчові добавки почав стрімко зростати серед людей, які прагнуть покращити стан свого здоров’я. Перевага ніші полягає у можливості охопити велику цільову аудиторію: від веганів, які шукають заміну поживним речовинам тваринного походження, до спортсменів, що обирають природні джерела енергії. Можете розглянути варіант продажу таких суперфудів як спіруліна, хлорела, паростки пшениці, кіноа та насіння льону.
Що робити після вибору ніші для інтернет-магазину
Коли ви вирішили, який інтернет-магазин відкрити, пропонуємо перейти до наступних етапів:
- Вивчення цільової аудиторії. Аналіз цільової аудиторії є ключовим для побудови ефективних рекламних стратегій, створення вдалої комунікації з клієнтом та впевненого позиціювання на ринку.
- Вибір стратегії монетизації. Монетизація сайту дозволяє перетворити трафік на реальний дохід, тому важливо обрати той підхід, який найкраще відповідає темі вашого ресурсу та його аудиторії.
- Пошук постачальників. За необхідності, знайдіть постачальника для вашого товару, спираючись на такі критерії, як його розташування, якість продукції, закупівельна вартість, умови співпраці та періодичність відправок.
- Назва та брендинг. Оберіть просту та запам’ятовувану назву для інтернет-магазину, яка викликає приємні асоціації та відповідає асортименту товарів і його ціновій категорії.
Тепер ви готові перейти до створення онлайн-магазину. Ви можете зайнятись його самостійним створенням або звернутись за професійною розробкою інтернет-магазину до команди розробників компанії “Atlasiko”.
Висновок
При виборі ніші для інтернет-магазину важливо звертати увагу на її особливості, такі як сезонність, попит, маржинальність, особистий інтерес, конкурентність та масштабованість. Розуміння переваг і особливостей обраної ніші є критично важливим для подальшого розвитку бізнесу, тому цей етап потребує особливої уваги при створенні інтернет-магазину.